Mücahit Dayan - Hakkımda

Hakkımda kısmını klasik bir CV gibi yazmak istemiyorum. Çünkü hayatım, birkaç satırda anlatılabilecek kadar düz olmadı. Defalarca başlayıp yarım bıraktığım bloglardan sonra artık kalıcı bir yer inşa etmeye ve bu alana emek vermeye karar verdim.

1998 yılında Van’da doğdum. İlkokul, ortaokul ve lise eğitimimi Van'da tamamladım.

Kendime yaptığım ilk gerçek yatırım, ilkokul 6. sınıfta yazmaya başlamaktı. Günlük tutuyordum. Ancak bir süre sonra yazdıklarımın izinsiz okunması beni farklı bir çözüm arayışına itti. O yaşta kimsenin anlayamayacağı bir alfabe oluşturdum ve yazmaya bu şekilde devam ettim. Bu, belki de farkında olmadan hayatımın yönünü belirleyen ilk üretimdi.

Yazdıklarım düzenli değildi; çoğu zaman eski, yıpranmış kartonlara notlar alıyordum. Zamanla yazmayı bıraksam da 2013 yılında, liseye başlarken tekrar başladım. Özellikle o yıllarda yaşadığım yoğun duygusal geçişleri ve zihinsel süreçlerimi yazıya döktüm. Ama her zaman sadece bir kısmını…

Akademik hayatım hiçbir zaman dengeli olmadı. Bazı derslerde çok iyi, bazılarında ise çok zayıftım. Bu durum ortaokuldan itibaren dikkat çekmeye başladı. İlkokulda Rehberlik Araştırma Merkezi’ne yönlendirildim, DEHP dediler  ancak normal eğitime devam etmem kararlaştırıldı.

Lisede ise işler daha zorlaştı. 9. sınıfta sınıf tekrarı yaptım ve tekrar RAM sürecine girdim. Bu süreç sonunda bana “Özel Öğrenme Güçlüğü” tanısı konuldu. Kaynaştırma eğitimiyle devam ettiğim lise hayatımı 2018 yılında tamamladım.

Üniversiteye giden yolum da kolay olmadı. İki yıl mezuna kaldıktan sonra 2020 yılında Ege Üniversitesi Kontrol ve Otomasyon bölümünü kazandım. Aynı yıl Anadolu Üniversitesi Açıköğretim üzerinden İnsan Kaynakları Yönetimi bölümüne kaydoldum. Ancak 2020-2024 yılları arasında yaşadığım süreçler nedeniyle örgün eğitimim yarım kaldı.

Şu anda (2026 itibariyle) eğitimime Açıköğretim Fakültesi’nde devam ediyorum. Hem İnsan Kaynakları Yönetimi hem de 2023 yılında başladığım Bilgisayar Programcılığı bölümü ile kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

Zaman geçtikçe kendimi daha iyi tanımaya başladım. Zihnimin nasıl çalıştığını anlamaya çalışıyorum. Hayatım boyunca yaşadığım bazı zorluklar – odaklanma problemleri, yarım kalan işler, sosyal ortamlarda zorlanma, duyusal hassasiyetler – beni yeni bir arayışa yönlendirdi.

5 Mayıs 2026 tarihinde bu yüzden psikiyatri ve nöroloji randevuları aldım. Geçmişte aldığım “Özel Öğrenme Güçlüğü”, 2019 yılına ait bipolar ve anksiyete tedavi süreçlerimi yeniden değerlendirmek istedim. Çünkü içimde hep şu soru vardı: Acaba kimse beni anlamadı mı.

Bazı dönemlerde yaşadığım “beyin sisi”, düşüncelerimdeki bulanıklık ve devamlılık kuramama hali; projelerimi, planlarımı ve fikirlerimi yarım bırakmama neden oldu. En zor olanı ise, bir daha o noktaya geri dönememekti.

İş hayatında da benzer zorluklar yaşadım. Gürültüye karşı hassasiyetim, özellikle üretim ortamlarında zihnimi kilitleyen bir etkiye sahip. Bazen kendimi sadece mekanik hareket yapan birine dönüşmüş gibi hissediyorum. Oysa iç dünyam çok daha farklı çalışıyor.

Bugüne kadar sistem beni belirli tanılarla anlamaya çalıştı. Ama ben artık kendimi sadece bu kalıplarla tanımlamıyorum.

2026 yılı benim için bir başlangıç.

Artık kendimi saklamadan, toplum içinde “normal görünme çabası”nın arkasına saklanmadan, olduğum kişiyle var olmayı seçiyorum. Bu blog da bu sürecin bir parçası.

Bu site; yarım kalanları tamamlamak, düşündüklerimi üretime dönüştürmek ve kendimi inşa etmek için attığım somut bir adım.

Yorum Gönder